Op zoek naar nieuws kom ik soms op allerlei leuke onderwerpen terecht. Als ondernemer lees ik ook altijd de verhalen van andere ondernemers. En dan natuurlijk vooral de successtory’s want daarvan leer ik van mijn eigen bedrijf ook een succes te maken. Struinend langs al die vele nieuwssites kwam ik op een artikel over Nubikk Heren schoenen. Op zich nog wel bijzonder want ik interesseer me niet echt voor mode. Maar dat doet er eigenlijk niet toe. Want ook al ligt je belangstelling heel ergens anders, het verhaal van Nubikk Heren schoenen is nieuwswaardig. Waarom? Lees maar verder!
Nubikk Heren schoenen: marketing volgens de trends
Wat mij aansprak in het verhaal rond het schoenenlabel Nubikk is de manier waarop ze zichzelf in de markt zetten. Dat is eerlijk gezegd voor elke startende onderneming nieuwswaardig want er zitten wellicht tips in die je kan gebruiken. Eerst iets over Nubikk zelf. Het merk bestaat sinds 2012 en is opgericht in Nederland. Inmiddels heeft het zich ook stevig gevestigd in de ons omringende landen. Al reiken de ambities natuurlijk altijd verder. Nubikk won meteen in 2014 de Zilveren Schoen voor het snelst opkomende nieuwe merk en die belofte hebben ze ingelost. Het merk volgt qua marketing gewoon de trends van dit moment. Zo maakt het merk gebruik van social influencers en bloggers want ja, die worden meer bekeken dan een gemiddelde advertentie of tv spot. En dat dit zijn vruchten afwerpt, bleek al snel
60.000 volgers op Facebook
Zonder al te veel marketinginspanning heeft Nubikk nu 60.000 volgers op Facebook en zo’n 20.000 volgers op Instagram. Laten we eerlijk zijn, de meeste bedrijven dromen hier alleen maar van. Voor hun buitenlandse markt trekken ze ook buitenlandse influencers en bloggers aan omdat zij goed op de hoogte zijn van de trends daar. Zo kunnen ze goed inspelen op de wensen van de buitenlandse klanten. Daar zit namelijk toch wel degelijk een verschil met bijvoorbeeld Nederland. Om al die klanten goed te helpen maakt Nubikk gebruikt van de nieuwste webshop software. Zo plaatst elke klant makkelijk en zonder al te veel poespas zijn bestelling. Klantvriendelijkheid en gemak staan centraal bij het ontwikkelen en bijhouden van deze shop. Bovendien gebeuren steeds meer aankopen online dus een goede, overzichtelijke en mooie webshop is cruciaal. Bovendien geeft de webshop Nubikk veel extra informatie. Zo zien ze beter welke schoenen populair zijn. En dan kunnen ze meteen de retailers inseinen zodat zij die schoen extra kunnen inkopen.
Het succes van Nubikk bewijst dat zij zelf ook het nieuws en de nieuwste trends volgen. En dat maakt een bedrijf succesvol!
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.